vakantie in PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kelly Wigleven - WaarBenJij.nu vakantie in PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kelly Wigleven - WaarBenJij.nu

vakantie in PE

Blijf op de hoogte en volg Kelly

11 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Een behoorlijk rustige week in het nog steeds mooie Zuid-Afrika! De kinderen hebben hier een weekje vakantie gehad. Van de 38 kinderen gingen er 20 kinderen voor een weekje naar huis. Dit is wel iets wat ik nog steeds bizar vind, aangezien ze niet voor niks bij ons zijn. Maar goed ik hoop maar dat ik maandag enthousiaste kinderen om me heen heb met leuke verhalen.

Maandag toen ik even op kantoor zat, waren ineens alle kinderen weg. Fijn dat je hier altijd zo goed op de hoogte wordt gehouden van alles, maar ze waren naar het strand. Het gevolg was dat de andere social workers en ik een film hebben gekeken op kantoor. Een erg nuttige dag!

Op stage heb ik nu mijn ‘eigen’ kindjes gekregen. Ik heb samen met een kindje haar moeder gebeld. Dit eindigde met vele tranen, haar oma was overleden.. De volgende dag negeerde ze mij volkomen, ook als ik echt iets gericht aan haar vroeg. Uitdaging nummer 1: relatie opbouwen

Dinsdag ben ik met de kids naar het park geweest. En als zij genieten, geniet ik ook. Dinsdag avond is onze vaste karaoke avond! Deze keer hebben we ons gedragen en hebben we niet een Nederlands liedje staan ‘zingen’ op het podium.
Verder ben ik deze week nog mee geweest naar 2 huisbezoeken. Kinderen die niet naar huis mochten voor de vakantie, maar die wel onder toezicht even thuis mochten zijn. Dit was voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik echt door de townships reed. Ja, 2 jaar geleden heb ik het ook gezien, maar het komt toch nog steeds hard binnen.

Vrijdagavond ben ik wezen stappen met Manon en gister zijn we met z’n alle gaan stappen. Het waren 2 prima avondjes! Wat er wel voor zorgde dat we dit weekend niet zo heel veel hebben uitgevoerd… en er verder niet zo veel te vertellen valt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth

vijf maanden leven in Zuid-Afrikaaaa

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2015

vakantie in PE

11 Oktober 2015

Back in PE

13 September 2015

week nummero 3

06 September 2015

Toch maar aan de blog: eerste twee weken
Kelly

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 962
Totaal aantal bezoekers 2478

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 19 Januari 2016

Port Elizabeth

Landen bezocht: