Back in PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kelly Wigleven - WaarBenJij.nu Back in PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kelly Wigleven - WaarBenJij.nu

Back in PE

Blijf op de hoogte en volg Kelly

11 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na een saaie nacht wachten in Johannesburg (dankje mam voor het wakker zijn bij mijn eenzame uurtjes) kwam ik om 7.45 aan in Port Elizabeth. Deze dag bestond uit slapen en luieren. ’s Avonds kwam Robinroad nog even gezellig langs. .
Dinsdag weer begonnen op mijn stage. Het is altijd leuk om te horen dat de kinderen je hebben gemist en naar je gevraagd hebben. Bij de staff was ik ook erg populair met mijn stroopwafels! Ook had ik een babypakje en een slabbetje met ‘mijn mama is de aller allerliefste’ gekocht voor een social worker. Ze moest huilen van blijdschap. Het was zo leuk om te zien hoe blij ze er mee was. Het waren haar eerste kleertjes voor haar baby. Ze heeft ook de hele dag niet meer gewerkt omdat ze zich niet kon concentreren. Wat minder was, was dat ik erachter kwam dat m’n favoriete jongetje weg was. ja ik weet het, het is slecht om een favoriet te hebben. Maar het was goed om te horen dat hij nu bij familie woont. Verder hebben we het tijdens de vergadering gehad over aids/hiv. Het is wel even een eyeopener als je hoort welke kinderen dat hebben, en het zijn er niet weinig. Ik heb nu ook 2 ‘eigen’ kinderen gekregen waarvoor ik verantwoordelijk ben, in de vorm van gesprekken en contact met externe social worker. Woensdag te horen gekregen dat ik mee op kamp ga met de kids in december. Dus mocht iemand nog leuke spellen weten voor een groep van 40 kinderen tussen de 6 en 13, ik hoor het graag. Donderdag een family meeting gehad met één van mijn kindjes. Zij zit in Protea doordat ze is mishandeld door haar vader, alleen nu is de vader niet meer in beeld. We hebben toen besloten dat zij naar huis mag voor het weekend. Aan het eind wilde we nog observeren hoe ze op haar moeder zou reageren en dus heb ik haar van school gehaald. Het was zo mooi om te zien hoe blij ze was om haar moeder te zien, en andersom! Met een goed gevoel heb ik haar spulletjes ingepakt en een knuffel gegeven. Donderdag middag had ik zomaar een middagje vrij gekregen. Altijd leuk!
Donderdag middag bepakt zijn we met alle dutchies naar Tsitsikamma gereden. Aangekomen bleek natuurlijk dat onze reservering niet door was gekomen, maar gelukkig hadden ze plek voor ons allemaal. Mooi hostel! Vrijdag ochtend zijn we wezen ziplinen. Van boom naar boom over water en tussen rotsen door. ’s Middags dachten we naar een dolphin view punt te rijden. Dit bleek alleen een hostel te zijn met die naam. Dus we wilden weer weg rijden, en ja hoor onze auto startte niet meer. Alle hulp die we kregen mocht niet baten, dus hup sleeptouw geknoopt en naar ons hostel gesleept. En je raad het al, daar deed ie het gewoon weer. Hierna zijn we naar de bungee jump gereden. Dit heb ik niet gedaan, maar nu ontzettend spijt van. Maar nog vier maanden de tijd..
Zaterdagochtend hadden we een kano tocht. Manon en ik dachten wij gaan samen, twee (ex) zwemsters moeten wel een goed team vormen. Maar helaas, team kneus was ontstaan. Het eerste stuk was op de oceaan, doodeng vonden we het en we gingen alleen maar van links naar rechts in plaats van vooruit. Hierna roeiden we tussen twee rotsen door. Prachtig! Hierna gingen we nog een stukje peddelen op een soort luchtbed. Nou dat ging me heel wat beter af! En natuurlijk moesten we ook weer terug die kano in en de oceaan op. We moesten gewoon even inkomen, want team kneus was weer verdwenen! ’s Middags met bloed zweet en tranen een berg beklommen. Potverdikkie waar is mijn conditie gebleven?! Het waren ook geen normale paadjes maar gewoon klimmen over stenen. Maar eenmaal bij het hoogste punt was het het allemaal waard. Het uitzicht was adembenemend!

Zondag was het tijd voor het black water tubing. In een band snel stromend water door. Los van af en toe een steen tegen m’n bil heb ik het prima naar m’n zin gehad! op geven moment had één van de crew zich verstopt in de bosjes en maakte een of ander dierengeluid. Ik schrok me dood, maar ik was de eerste en het was hilarisch om alle schrikreacties te zien.
Hierna moe maar voldoen weer naar Port-Elizabeth gereden! Nu opladen voor 4 zware dagen :p De kids hebben een weekje vakantie, dus het wordt een week met leuke activiteiten 
Living the good life xxxxxxxxxxxxxxxx
Ps: foto’s komen morgen, mijn bed wacht op mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth

vijf maanden leven in Zuid-Afrikaaaa

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2015

vakantie in PE

11 Oktober 2015

Back in PE

13 September 2015

week nummero 3

06 September 2015

Toch maar aan de blog: eerste twee weken
Kelly

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 2480

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 19 Januari 2016

Port Elizabeth

Landen bezocht: