week nummero 3 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kelly Wigleven - WaarBenJij.nu week nummero 3 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Kelly Wigleven - WaarBenJij.nu

week nummero 3

Blijf op de hoogte en volg Kelly

13 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth


Op mijn stage mocht ik bij een familly meeting zitten. Dit is een vergadering met onze social workers, de externe social workers (werkt in een van de wijken), de classteacher, het kind en de ouders/familie. Ik kon er weinig van verstaan aangezien het in het Xhosa was, maar het was alleen al interessant om naar de gezicht expressies te kijken. Uiteindelijk hoorde ik dat het kind nog heel veel verborgen heeft gehouden voor de social worker en dat zat zijn oma te vertellen. Het kind (12 jaar) had vertelt dat ze één keer gedwongen seks had gehad, maar uiteindelijk kwam er naar voren dat ze dagelijks seks heeft moeten hebben met verschillende mannen. Verhalen waar ik dagelijks mee te maken heb..

Verder heb ik een afrikaanse memoral service meegemaakt. Leuk is anders, maar interessant om te zien hoe hier de dienst is. Er wordt heel veel gezongen en heel veel gedanst!

Ook vroeg de tuinman op mijn stage of hij met me mocht trouwen. Ik zei lekker enthousiast yes of course. Toen hij het iets te serieus nam, heb ik hem toch maar vertelt dat dit niet gaat gebeuren. Het is hier trouwens helemaal niet gek om als jongen meerdere vriendinnetjes te hebben. Ook mannen die getrouwd zijn, hebben daarnaast gewoon nog andere vriendinnen. Met het smoesje sorry ik heb een vriend doen ze dan ook helemaal niks…

Vrijdag avond hebben we een braai gehad om Karst zijn verjaardag te vieren. Hier hebben Manon en ik de belofte gegeven dat we mee gaan doen aan een obstakel run. Gelukkig is het maar 8.6 km met 20 obstakels en is het de 27e al… Gister gelijk maar even gaan hardlopen, wat resulteert in dat elke beweging vandaag pijn doet.

Zaterdagavond hadden we nog een feestje en vandaag hebben we onze eerste kleine safari gemaakt. Zie foto’s at facebook! Het internet is op dit moment drama, dus meer foto’s volgen snel.
kiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth

vijf maanden leven in Zuid-Afrikaaaa

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2015

vakantie in PE

11 Oktober 2015

Back in PE

13 September 2015

week nummero 3

06 September 2015

Toch maar aan de blog: eerste twee weken
Kelly

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 2479

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 19 Januari 2016

Port Elizabeth

Landen bezocht: